Hoe u de juiste bedrijfsentertainer kiest voor uw bedrijfsevenemententertainment

U heeft alles klaar voor uw personeelswaarderingsevenement of klantwaarderingsevenement. Uw CEO introduceert het entertainment voor de avond en dan komt langzaam alles tot stilstand. In plaats van het gelach en applaus dat je hoopte te horen, hoor je stilte en zware zuchten. Het talent, waarvan je dacht dat het de perfecte corporate entertainer voor je groep was, raakt in paniek en begint het publiek te beledigen. Je zakt langzaam weg in je stoel en vraagt ​​je af of je cv wel up-to-date is.

Zoals Maya Angelou ooit zei: “Mensen zullen vergeten wat je zei en vergeten wat je deed, maar ze zullen nooit vergeten hoe je ze liet voelen.” Hoewel het eten misschien geweldig is en de kamer er prachtig uitziet, zullen deze snel worden vergeten. Wat je groep niet zal vergeten, is hoe ellendig ze zich voelden toen ze de entertainer zagen die je koos om wat “plezier” en opwinding” aan je evenement toe te voegen. Het is vreemd dat een evenementenmanager soms maanden besteedt aan het plannen van bepaalde aspecten van een evenement – eten, hotel, decoraties, enz. – maar wacht tot het laatste moment om het juiste entertainment voor bedrijfsevenementen te boeken.

Hier zijn enkele ideeën voor entertainment voor zakelijke evenementen die u zullen helpen de juiste keuze te maken voor een zakelijke entertainer voor uw volgende vergadering of evenement.

1) Hit Your Homework – Vertrouw niet langer op een sprekersbureau of entertainmentbureau om altijd je talent te boeken. Veel toonaangevende zakelijke entertainers werken niet per se met agenten en daarom kunt u een groot talent mislopen. Hoewel agenten een goede bron voor talent kunnen zijn, zijn ze niet de enige manier om te gaan. Denk niet dat alleen omdat een bedrijfsentertainer op het rooster van de agent staat, de agent daadwerkelijk met dat talent heeft gewerkt. Als je bereid bent om ‘je opties te verbreden’, zoek dan op Google naar termen als grappige motiverende spreker of vermakelijke motiverende spreker. Hier vind je veel zakelijke entertainers die je kunnen helpen om de “WOW”-factor aan je evenement toe te voegen.

2) Duik in de demo’s – Als je eenmaal een of twee entertainers hebt gekozen, bekijk dan zorgvuldig de demo van het talent en kijk of hij/zij goed bij je groep past. Dit is de snelste manier om te bevestigen dat de betreffende entertainer voor u zal werken en bespaart u tijd – want als u de video niet leuk vindt, kunt u snel doorgaan naar uw volgende kandidaat. Kijk tijdens het bekijken van de demo of het talent voor vergelijkbare groepen heeft gewerkt. Let op de demografie van de groep. Onthult de video de reacties van het publiek? Is het gelach en applaus echt of is het ingeblikt? Zijn er meerdere performance clips of is de video meestal één performance? Kreeg de bedrijfsentertainer meerdere staande ovaties of slechts één?

3) Onderzoek de site – Als je de demo leuk vindt, kijk dan op de site van het talent om precies te zien wat voor soort zakelijk entertainment hij/zij biedt. Kijk of de corporate entertainer een aantal programma-opties heeft. Kijk daarnaast naar de bedrijven waarvoor het talent heeft gewerkt en lees vervolgens de getuigenissen van die bedrijven. Veel zakelijke entertainers flitsen logo’s van bedrijven op hun site; bij het zoeken naar getuigenissen van die bedrijven op de site van het talent, zijn die getuigenissen mogelijk niet aanwezig. Als een talent een logo van een bedrijf laat zien, geeft dit de veronderstelling weer dat hij/zij met dat bedrijf heeft gewerkt en daarom zou het talent logischerwijs een getuigenis moeten hebben om die bewering te staven. Als ze dat niet doen, waar moet je dan vanuit gaan?

4) Testimonials zijn Tops – Videotestimonials hebben de plaats ingenomen van verwijzingen. In plaats van iemand te moeten bellen om een ​​verwijzing voor een talent te krijgen, vertelt een videogetuigenis je alles wat je moet weten. Waar je op moet letten in een video-getuigenis is wie de testimonial geeft en wat ze hebben gezegd. De testimonial moet afkomstig zijn van de persoon die het talent heeft geboekt en – voor entertainment voor bedrijfsevenementen – van een evenementenmanager, marketing- of salesmanager of hoger. Getuigenissen van publieksleden zijn prima; u wilt echter horen van iemand in het bedrijfsleven die het talent daadwerkelijk heeft geboekt. Aangezien de meeste zakelijke entertainers die goed zijn in hun werk het al een tijdje doen, zullen de geschreven getuigenissen ongetwijfeld zwaarder wegen dan die op video. Er moeten echter voldoende videotestimonials zijn om u gedegen informatie te geven over de kwaliteit van de service die u van de entertainer kunt verwachten.

5) Praat met het talent – Als u eenmaal toegang heeft tot een bepaalde zakelijke entertainer die perfect kan zijn voor uw personeelswaarderingsevenement of klantwaarderingsevenement, neem dan rechtstreeks contact op met het talent. Een paar minuten aan de telefoon zullen enig licht werpen op hoe goed het talent niet alleen zal werken voor uw groep, maar ook met u.

Leave a Reply

Your email address will not be published.